Rooms with views - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Rooms with views - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Rooms with views

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

20 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandu

Leuk, kamer met zicht op Durbar square.... Wat een nacht, quasi niet geslapen wegens blaffende en huilende honden .... All night long... Bovendien hoorden we boven ons één of ander dier constant heen en weer lopen en graven in het hout.... Niet te doen. We denken aan muizen, hier beweren ze dat het uilen zijn...
Na deze korte nacht Bhaktapur verkend en rondgeslenterd in de oude straten, echt prachtig.
In het paleis slaan we een praatje met 2 soldaten die instaan voor de bewaking, eens ze horen waar we vandaan komen, tonen ze met grote trots hun geweer gemaakt bij FN, slik.
Vanavond heb ik als verrassing gereserveerd in het beste restaurant van Kathmandu (the dwarika's hotel), blijkt vlak bij pashupatinath te zijn, een vd heiligste dorpen vh land, gelegen aan de oevers vd Bagmati waar lijkverbrandingsplaatsen zijn.
We beslissen er te blijven overnachten zodat we dit complex morgenochtend kunnen bezoeken.
We komen aan in ons hotel (taxi driver Bizet reed te ver en rijdt dan maar op de ring achteruit om de afslag nog te kunnen nemen)
We krijgen toch wel een upgrade zeker ;-)
Een mega suite met apart salon, a room with a view op de rivier, we zien van hier de verbrandingsplaatsen en er wordt serieus gebarbecued vandaag ;-)
Straks een 22 gangen menu, nu even onze batterijen opladen x

• 21 Oktober 2013 - 23:24

Maaike:

Ja meid je bent echt aan het genieten hé ... mooi.
    Je moet zeker Pashupatinath ook tijdens de dag eens gaan bezoeken.
    Het is meer dan de moeite waard!