Shake shake - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Shake shake - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Shake shake

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

19 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandu

Afscheid nemen van Chitwan... Beetje lastig...
Ten eerste omdat het visa toestelletje niet werkte...
Dan hebben ze Gino maar gevoerd naar het dorp met.... de brommer, het moest snel gaan want onze bus naar Kathmandu stond al te wachten ;-)
Ten tweede omdat het een zalige plaats was om te verblijven... Sapana village lodge was echt een aanrader (met dank aan Maaike voor de tip)
We hebben uiteindelijk 7u zitten shaken op de bus: zeer slechte wegen, honderden haarspeldbochten en chauffeurs die constant inhalen in die bochten (ben op den duur gestopt met kijken, was nog even gevaarlijk maar beter voor mijn hart)
@ Fie: ik denk dat je zou uitgestapt zijn ;-).

En als klap op de vuurpijl sprong er een jonge gast doelbewust vlak voor de bus, het was een mirakel dat de chauffeur nog tijdig heeft kunnen remmen. Hij was er precies niet goed van, een echte zot met zelfmoordneigingen!
Wat verder is de bus gestopt en is de begeleider even de bus gaan checken vooraan ;-), we weten niet goed wat hij daar hoopte te zien of te vinden, ... Echt niet normaal, we keken toe met onze mond open.
Tegen de middag dal bat tijd, again... De rijst begint stilaan onze oren uit te komen ;-)
Nog half Kathmandu doorkruist met de bus, beetje wennen om weer in smog en het lawaai terecht te komen.
Dan de taxi in, op naar Bakthapur, één van de koningssteden in de Kathmandu valei.
De eerste chauffeur vroeg 20 dollar voor de rit, we houden voet bij stuk en betalen uiteindelijk (aan een andere) 700 npr.
Toffe gast, we hebben beloofd hem te bellen als we een taxi nodig hebben. @ Tia: zijn naam is Bizet ;-) .
We verblijven in een eenvoudig hotelletje vlak op durbar square, nu iets eten en dan beetje kapot naar bed... Morgen wacht ons de prachtige stad waar oa 'Little Budha' is opgenomen!

dada, dodo

• 19 Oktober 2013 - 22:19

Maaike:

Hey
    Ik kreeg geen emails meer van jullie blog ...was een beetje ongerust en dan maar zelf eens gaan piepen en ja hoor ... verschillende verslagen gemist ... nu vlug lezen.
    Blij dat je de lodge tof vond!
    En ja Bhaktapur is echt héél mooi ... zeker de wandelingen doen hé van de lonely planet... en als je kan de Kumari bezoeken ... je zal ze wel moeten naar vragen!
    Vergeet je mijn Tangka niet van Vajrayogini ... er is daar een Thanka School in een zijstraat van Durbar Square... geniet van wat een mooie stad wordt.

Mis je
    x

• 20 Oktober 2013 - 04:47

Gino & Hannelore :

@ Maaike: email alerts bij nieuwe verslagen komen blijkbaar niet meer door, weet niet direct hoe ik het kan oplossen, Thanka school proberen we vandaag of morgen te vinden, heb je idee van richtprijs?

• 20 Oktober 2013 - 04:47

Gino & Hannelore :

• 21 Oktober 2013 - 08:54

Fietje:

Haha, of misschien dat stuur uit zn handen getrokken ;-)
    Fie