Ultimate Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Ultimate Chitwan - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Ultimate Chitwan

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

18 Oktober 2013 | Nepal, Sauraha

Na een powernapke in de lounge zetels (wakkergemaakt door een groepje Duitse tandartsen die arriveren om hier vrijwilligerswerk te doen) nemen we 2 bouwvallige fietsen en trekken het dorp in, 't is heet en vochtig. We kuieren wat rond en drinken een colaatje voor 80 npr.. Op de terugweg zien we plots een bordje: Belgian beer: remmmmmmennnnnnnn!
2 minuten later zitten we met een Duvel voor onze neus hihi: 1000 npr, doe ne keer zot in Nepal (blijkbaar 5 zaken in Nepal die Belgisch bier verkopen, er was ook Leffe, Hoegaarden en kriek)
op 'te gemak teruggefietst.
Dan krijgen we bericht, na veel aandringen dat er eindelijk toch een olifant-was sessie zal doorgaan...
Een trapje staat klaar aan het restaurant, we hebben de luxe dat onze lodge eigen olifanten heeft en vlak aan de rivier ligt.
Opstappen valt mee, de olifant knielt vlak en aan trapje.
Dan dalen we af naar de rivier, het evenwicht is echt wel wankel!
Eenmaal in het water gaat de olifant op zijn zij liggen en tuimelen we allemaal af.... En dan begon het... Hoe geraak je zonder al te veel steun opnieuw op een glibberige olifant die in stromend water half op zijn zij ligt gedraaid....
Ik kan jullie verzekeren dat het hilarisch was, vele foto's zijn echt niet voor publicatie, want vroeg of laat worden ze tegen ons gebruikt!
Eenmaal terug recht gaat de verzorger er weer af en geeft hij de olifant instructies om ons een ferme douche te geven ;-)
Wat een ervaring, echt de perfecte afsluiter van 4 prachtige dagen in een schitterende lodge waar ze ook nog eens begaan zijn met hun gemeenschap en tal van projecten ondersteunen, echt schitterend.

• 19 Oktober 2013 - 11:55

Opa:

je bent toch niet van plan om die levende douche mee te brengen ?

• 19 Oktober 2013 - 22:20

Maaike:

Ja leuk hé die olifantenwas ... ik vond dat ook een toffe ervaring!
    Mooi om jullie zo te volgen!