Mooie liedjes... - Reisverslag uit Delhi, India van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Mooie liedjes... - Reisverslag uit Delhi, India van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Mooie liedjes...

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

24 Oktober 2013 | India, Delhi

Airport Kathmandu: na het scannen van de bagage worden we uiteraard gefouilleerd, check 1, check 2, check 36, voor we op de bus stappen op de tarmac worden we opnieuw gefouillleerd.... Stel je voor dat we tax free nog een gevaarlijk wapen hebben gekocht....
Aan de trap vlak voor t vliegtuig: security check: handbagage moet open en ze kijken er even oppervlakkig in, als ik vraag wat ze zoeken krijg ik als antwoord: lighters or matches .... Da's toch niet meer normaal...denken ze dat we de zetels gaan in brand steken of een steekvlam gaan ontketenen door scheetjes te laten of zo? . Daarna worden we nog eens gefouillleerd ook.
Tja misschien zien we er uit als terroristen?
Enfin, we zijn veilig geland in Delhi ;-).

Onze chauffeur stond al trouw op post, fijn gevoel. Hectisch verkeer alweer, maar dat went verrassend snel eigenlijk.
Het was fijn om opnieuw @ Shanti Home te verblijven, het onthaal was weer super hartelijk! Welcome Back Hanneloeri (tja moeilijke naam hè )
We genieten van de heerlijke Indische keuken op ons zalig dakterras en dan zorgt mijn schatje voor een wel heel bijzondere afsluiter ( en ik dacht dat IK goed was in verrassingen, slik, traan, traan)
We slapen lekker lang uit en worden weer mega in de watten gelegd bij het ontbijt.
Daarna trekken we nog even het helse Delhi in, het verkeer is super druk, maar uiteindelijk bezoeken we nog de Qutb minar, een indrukwekkend complex met de hoogste minaret (74m) van India en gaan we daarna eindelijk shoppen ;-) @Manon: k heb toch nog iets gevonden voor jou ;-)
Daarna brengt onze driver ons naar een unieke plaats: Hazrat Nizam-ud-din Dargah om te luisteren naar de gezangen (enkel op donderdag )
in een mysterieuze moskee die je bereikt via marmeren steegjes... Best dat onze chauffeur mee was (ikke weer beetje bang ;-))
Iedereen is er in feeststemming, er worden bloemen geofferd en helemaal binnen is een open plein waar iedereen neer zit rond enkele zangers en muzikanten, echt mooi om te zien en te horen.

Ondertussen is het hier 21u, we zitten voor t laatst op ons dakje en straks, om middernacht verschijnt de taxi-koets om ons nr de luchthaven te brengen en aan dit sprookje een einde te maken ....
Mooie liedjes duren niet lang maar topschijf Nepal verveelt ongetwijfeld nooit!

• 24 Oktober 2013 - 17:45

Opa:

schone liedjes, idd ge moet maar lange strofe aan breien....alvast goeie vlucht terug en op zijn spaans : hasta ¿¿¿¿¿¿

• 24 Oktober 2013 - 18:07

Gino:

...

• 24 Oktober 2013 - 18:12

Gino:

En ook voor mij zit onze India-Nepal reis er bijna op:'(
    Dank u Hanne, dat ik dit ongelofelijke avontuur samen met jou heb mogen beleven!!
    Van je knolleke Gino xxxxx

• 24 Oktober 2013 - 18:22

Maaike:

Gino & Hannelore

Geniet van de terugreis en van het landen!

Tot binnenkort!

• 24 Oktober 2013 - 22:40

Karel:

Vanaf nu heet jij voor mij altijd Hanneloeri :-)
    Merci voor de geweldig mooie reisverslagen! Voelt alsof ik er zelf geweest ben! :-)

• 25 Oktober 2013 - 08:08

Guustje:

quote "of een steekvlam gaan ontketenen door scheetjes te laten of zo?"

Sister, ge zijt dan ook nen Beel hé.... dus mss is dit wel te begrijpen :-)

• 25 Oktober 2013 - 09:23

Tia:

ze kunnen het jullie al niet meer afpakken,verlang al om je terug te zien ,welkom thuis xxxtia

• 25 Oktober 2013 - 12:19

Anja Lokeren:

Helabakes!! Hopelijk hebben zijn jullie ondertussen al veilig en wel terug in België.

Bedankt voor de fijne verhalen en anekdotes, van opstandige olifanten tot scheetjes toe.
    Is avontuur dat jullie nooit gaan vergeten.
    en Hanneloerie: ik wil vlug eens afspreken om je prachtige foto's te bekijken!!!

en bij die verrassing met slik en traan... daar ben ik al naar het gissen:-) moet je ons iets vertellen??

Dikke knuf, Anja