Heaven is a place called Dwarika's  - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Heaven is a place called Dwarika's  - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Heaven is a place called Dwarika's 

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

21 Oktober 2013 | Nepal, Kathmandu

De hemel ligt in een doodgewone stofferige straat in Kathmandu.
Ik zit hier al even na te denken hoe ik deze prachtige plaats zal omschrijven.
Laat me beginnen met: krop in de keel en openvallende mond...
We wandelen door prachtige tuinen met klaterende fonteinen, over ieder hoekje, elk detail is er nagedacht.
Nu kan ik begrijpen dat een overnachting hier minimum 300 dollar kost.

We worden begeleid naar het restaurant. 
De bediening loopt rond in prachtige gewaden volgens hun kaste.
Onze schoenen gaan eerst uit, dan mogen we onze handen wassen.
We nemen plaats aan een prachtige lage tafel en krijgen een schortje, ideaal voor mij ;-).

Het 22 gangen menu krijgen we op prachtig papier zodat we kunnen volgen en ieder exemplaar is bovendien gepersonaliseerd.
De toon is gezet, we krijgen een wandeling voorgeschoteld door de Nepalese keuken om u tegen te zeggen.

We starten met 14 hapjes, één voor één geserveerd.
Voor ons staat een terracotta schaaltje, hier moeten we een beetje eten offeren aan de goden voor we beginnen te eten.
Er wordt tussendoor Raki geschonken in terracotta schaaltjes, heerlijk, maar een beetje zeer gevaarlijk ;-).
We herkennen een aantal zaken die we gegeten hebben de afgelopen dagen, maar hier is alles verfijnd en vederlicht.

Hoe de koks dit klaarspelen weten we niet,  want het is hier best druk.

Na de hapjes lassen we een pauze in, anders komt het echt niet goed.
We wandelen wat rond buiten en ontdekken nog meer prachtige plekjes, een zwembad, super toffe bar,...
Als ik ooit de Lotto win.....

Op naar de rest van onze culinaire marathon!
Ik stuur mijn strategie wat bij en eet nog tekens max de helft van ieder gerecht, Gino offert extra aan de goden.
Wat een ervaring, als we eigenlijk al meer dan genoeg gegeten hebben, komt het hoofdgerecht: 
grote kommen worden aangereikt met een 7 tal gerechten...
Dan nog 3 desserts, we rollen van tafel (of was het de Raki?)
Alweer één van de fantastische gezichten van dit bijzonder land!
Na 5u heerlijk dineren slapen we zalig in onze suite ;-).

  • 21 Oktober 2013 - 19:12

    Martine Staelens:

    amaai zeg wa benne kik blij dat ik weer iets van ulder hoor (lees)zeg,stelde mij al vanalles voor ge kent mij hé.
    Jullie hebben daar al het één en ander meegemaakt hé echt een vree avontuur da je waarschijnlijk nooit zult vergeten,verlang iedere keer om het verslag te lezen .
    Geniet nog maar met volle teugen(raki)
    Groetjes tia xxx

  • 21 Oktober 2013 - 21:54

    Gé:

    Jah, we waren hier al ongerust aant worden! Ben dus blij dat ik weer de verslagen kan lezen. Klinkt allemaal schitterend. Voor publicatie of niet, maar die foto's met de glibberige olifant wil ik echt wel zien, ze! Geniet er nog van xxx

  • 21 Oktober 2013 - 23:23

    Maaike:

    Ja ik weet het Hannelore ... het is net uit een sprookje van 1001 nacht ... ik was ook helemaal betoverd! Blij dat je genoten hebt.
    Ik ga er volgende jaar zeker met mijn ma en Thibault ook naar toe.
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Gino & Hannelore

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10348

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 20 Juli 2014

Schotland juli 2014

05 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

India - Nepal

Landen bezocht: