Jungle fever - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Jungle fever - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Jungle fever

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

17 Oktober 2013 | Nepal, Sauraha

We hebben deze morgen
de olifanten al uitgelaten ;-), na een heel korte nacht wegens een buurman die blijkbaar zijn vrouw eens alle hoeken van de kamer wou laten zien, de jungle maakt soms de oermens wakker...
Antibiotica kuurtje maar opgestart want mijn hoestje begon stilaan ook op een jungle kreet te gelijken.
Daar zaten we dan om 6u s morgens op de rug van een folitant, traag en vlak viel mee, maar de afdalingen naar het water en de snellere stukken doen ons terugdenken aan die Indische massage ;-).
Het eerste stuk doet denken aan onze Ardennen, daar kan je ook wilde zwijnen en vogels spotten, maar we hebben natuurlijk geen olifanten.... Dan wordt het bos iets dichter en spotten we een kudde herten en een vreemd soort varken en enkele apen ( en ook veel olifanten met toeristen op hun rug )
We dwalen verder en komen ook voorbij onze slaapplaats voor deze nacht: een toren met 2 verdiepingen waar 2 hutjes zijn gemaakt, beneden een pomp.... Benieuwd wat dat zal geven.
We hebben een olifant met 'an attitude': af en toe heeft hij zo zijn eigen willetje en naderen de takken en bomen toch wel heel dicht.
Dan terug naar de lodge, de mist heeft ondertussen plaatsgemaakt voor een stralende zon, het belooft een hete dag te worden, nu even chillen in de zalige loungezetels, er zijn hier ondertussen ook hangmatten, maar ik heb een bamboe stok visioen en laat ze voor wat ze zijn.
Straks zelf onze groenten enz gaan oogsten om samen te koken met de lokale stam en daarna op naar de boomhut ;-)

• 18 Oktober 2013 - 18:29

Opa:

het zijn geen olifanten zoals vroeger !