Jungle - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Jungle - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Jungle

Door: Hannelore

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

16 Oktober 2013 | Nepal, Sauraha

Jiehaaaaa , we worden wakker en horen alleen het gekwetter van heel veel vogeltjes, geen regen!
Alles ziet er nog zo veel mooier uit nu!
We doen het in de voormiddag nog wat rustig aan en daarna vertrekken we met onze gids de jungle in. Er wacht ons een kano tochtje... Instappen en stabiel blijven is de eerste opdracht, ik ben er toch niet gerust in want dat spel helt af en toe vervaarlijk over.  Ik word gerustgesteld: krokodillen eten enkel mannen ;-).
De natuur is weeral prachtig hier, wat heeft dit land vele gezichten.
De stilte is overweldigend en we genieten met volle teugen.
Prachtig felblauwe vogels, enkele kroko's liggen te zonnen en eentje placeert toch een zwemke.
Hier gaan we weer: power cut terwij Ik zit te schrijven, t is al donker en gelukkig hebben we een kaarsje op het terras.
Niemand kijkt hier eigenlijk nog van op, er hangen zelfs hier en daar schema's om aan te kondigen wanneer er electriciteit zal zijn ;-).
Na de kano tocht bezoeken we het elephant breeding center, prachtige 'baby's' van 4 maand tot 4 j oud, de rest quasi allemaal zwanger (bevrucht door wilde olifanten, want er was te veel inteelt) 
Voor wie het wil weten:  een olifantenpenis is een meter lang en 16 cm breed...)
Iedere olifant heeft 3 verzorgers, de regering regelt dit, ze krijgen kost & inwoon en een pensioen, vrijwilligers? 
De jonge olifanten worden hier getraind.
Er is zelfs een tweeling aanwezig, schattig!
De zwangere olifant in onze lodge verwacht mogelijks ook een tweeling, bevalling voorzien binnen een maand.
We moeten nadien nog even de rivier over in een bootje vol water, daar wacht een jeep om ons terug te brengen naar de lodge.
We komen langs één van de vele schommels: mega bamboe structuren die alleen tijdens festivals opgezet worden, het ziet er allemaal bijzonder wankel uit, maar het kan ook liggen aan mijn bamboe-stok trauma uit de pokhara hills ;-)
Morgen wachten de olifanten en slapen we in de jungle.... Het zal dus even duren voor er weer Wifi beschikbaar is.
Everest beer groet vanuit een zalig stukje paradijs 


  • 19 Oktober 2013 - 22:23

    Maaike:

    En nog geen neushoorns gezien???

  • 21 Oktober 2013 - 16:49

    Anja Lokeren:

    Vlug even reageren want na eerste dagje werken en geen slaap door nachtvlucht gisteren denk ik niet dat ik nog mijn pc ga kunnen aanzetten vanavond :-)
    Fijn te lezen dat jullie het daar zo super hebben, ben echt jaloers want die jungle lijkt me prachtig. Alleen zou ik daar niet op mijn gemak lopen, maar part of the game zeker...
    Geniet van jullie paradijs daar en wees voorzichtig... da van die krokodillen en mannen eten, kweet het toch niet zulle :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gino & Hannelore

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 10348

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 20 Juli 2014

Schotland juli 2014

05 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

India - Nepal

Landen bezocht: