On the road - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu On the road - Reisverslag uit Sauraha, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

On the road

Door: Hannelore

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

15 Oktober 2013 | Nepal, Sauraha

Hoe laat komt hier de bus?
Deze keer om 8u stipt. Mijn schatje gaat om 7u al take away latte en chocoladecroissants halen in t stad, lucky me!
We zitten best comfortabel voor onze rit naar Chitwan.
Alleen het weer wil nog niet mee en ik ben ondertussen meer dan snip verkouden.
Het groene landschap glijdt voorbij.
Oneindige rijstvelden, troosteloze dorpjes,...
De voornaamste bezigheden zijn zowat overal gelijk: zitten te zitten, wachten op een beter leven, wachten op iets dat misschien nooit komt... De traagheid van het landelijke bestaan in Nepal, soms mooi, soms bijna pijnlijk.
We stoppen in een groot resort en mogen aanschuiven aan het buffet voor de lunch (inclusief in busticket ;-))
De wegen worden steeds slechter en ondertussen hebben mijn nieren en longen vermoedelijk van plaats gewisseld.
Smaller en smaller worden de straten richting Chitwan.... Plots komen we aan de final busstop... Een afgelegen veldje waar enkele jeeps staan te wachten. We worden in een open jeep in de gietende regen naar de Sapana Village Lodge gebracht.
Kletsnat arriveren we aan een prachtig resort. Het zicht is adembenemend en we zien onze eerste (hoogzwangere) olifant.
De kamers liggen verspreid in een mooie tuin, echt mooi, we hebben zelfs een ruim terras met een grote zetel (foto's volgen als de zon schijnt)
Het blijft onafgebroken regenen, hopelijk slaat het weer snel om.
Er zit niets anders op dan uitgebreid te aperitieven ;-) santé!
De garçon is trouwens de grappigsten thuis: 'very cool wine' met een grappig lachje erachteraan (sebiet mag hij gluhwine' verkopen ;-)

• 15 Oktober 2013 - 16:28

Opa:

een warme vin chaud moet deugd doen.......

• 15 Oktober 2013 - 20:42

Juan En De Rest:

Hot choco! Of kennen ze dat daar niet?

• 15 Oktober 2013 - 20:59

Maaike:

Als je kan de olifantenwas meedoen ... echt leuk! opletten van de slangen hé daar!