Beestjes en bussen - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Beestjes en bussen - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Beestjes en bussen

Door: Hannelore

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

13 Oktober 2013 | Nepal, Pokhara

Vandaag even het lokale openbaar vervoer getest: op naar het Begnas meer op een 15 tal km van Pokhara!
Hoe laat komt hier de bus? Geen idee...
Waar stopt de bus? Geen idee...
Na wat rondvragen staan we klaar waar enkele Nepalezen staan te wachten. We hebben een papiertje bij de hand waar Ram, onze hoteleigenaar wat hierogliefen heeft op neergepend die onze instructies moeten voorstellen.
Er wordt er hier weeral flink op los gerocheld, jakkes, ze geloven hier dat ze op die manier demonen verwijderen! Ik kan (en wil) er maar niet aan wennen.

Daar komt iets af gereden dat in een vorig leven een bus moet zijn geweest. Hopla, hiermee tuffen we voor 20 npr (delen door 130) naar het grote busstation een kwartier heen en weer schudden verder.

Iedereen is super behulpzaam, We krijgen gratis en voor niks de nodige aanwijzingen: waar we moeten afstappen, waar de andere bussen staan, enz...

We zijn blijkbaar wel een lokale attractie en worden constant aangestaard.

Na 45min en 150 npr armer zijn we op onze bestemming.
Idd een prachtig, rustig meer met zicht op de Annapurna.
Jammergenoeg komt de bewolking wat opzetten en verdwijnen de pieken in de wolken. Het blijft drukkend warm, ik zweet me te pletter.

We wandelen rond het meer en komen opnieuw op het platteland terecht. In het meer doen enkele vrouwen de was terwijl de kinderen zich aan het wassen zijn.
Hier en daar wat primitieve huisjes (eentje zelfs met tv).
Het leven is hier echt hard!

En dan nu het hoofdstuk beestjes:

Eerst wordt ik verorberd door de muggen, dan heeft een wesp me te pakken en zwelt mijn hand zienderogen. T is hier ondertussen avond en t doet nog ferm zeer.
De reuzespinnen kunnen we ontwijken.
Dan komen we een vrouw tegen die tegen een vogel zit te praten ;-). Het blijkt een tam exemplaar te zijn dat haar overal volgt, super grappig ( zie je ons al lopen thuis met een musse achter ons gat ;-))
Nog wat koeien, geiten, ganzen, wormen, ondefinieerbaar vlees dat op de golfplaten daken ligt te drogen inclusief vliegen (alles behalve vissen)verder, blijkt ons wandelpaadje een beetje gevaarlijk ingestort, we nemen geen risico's en maken rechtsomkeer.

Dan maar terug, met een nog oudere bus, goed vol en halte na halte moet er nog volk bij, niet te doen.
De prijs blijkt plots gehalveerd en we keren terug voor 27€ CENT PP. met de taxi zou het 9€ geweest zijn.
De vrouwen zijn weer prachtig kleurrijk uitgedost, als je even naar ze glimlacht, bloeien ze open en krijg je telkens weer een prachtige lach en fonkelende ogen terug. Echt hartverwarmend!
Iedereen hangt vol 'tikka's' op hun voorhoofd (rode kleurstof met rijst die je in deze periode krijgt als je op bezoek gaat bij familie of vrienden, hoe meer tikka's hoe beter uiteraard)
We merken op straat vandaag ook rode cirkels met stro en bloempjes, vermoedelijk offers voor de koeien.

Het weer slaat volledig om nu en het begint zelfs te regenen.
De weersvoorspelling voor de komende dagen belooft niet veel goeds, we zien wel.

We komen onzen Hollander van op de laatste vlucht weer tegen en drinken samen een cola. Eindelijk eens een 'diet-coke' gevonden, 3x de prijs van een gewone cola, 1,5€.

Voor de rest van de dag zal t wat luieren worden...
Enne, ja, zoals verwacht, na gisteren, zo stijf als een plank ;-)

En morgen ontbijten we buitenshuis want de Nescafe en toast deze morgen waren echt niet te vr.... X

• 13 Oktober 2013 - 16:26

Opa:

pas maar op van die bussen in peru enen in ravijn 54 doden.....je kent dat daar toch he...in belgenland rotslecht weer met schade door de storm...dada

• 13 Oktober 2013 - 16:36

Gino & Hannelore :

Geen zorgen, de ravijnen doen we later op de week ;-) (met een deftige bus :-) )

• 13 Oktober 2013 - 18:08

Anja Lokeren:

Fijn te horen dat jullie al zoveel gezien hebben. Doe maar voorzichtig he, want ik hoorde nu ook dat er nog een cycloon gaat passeren in India, hopelijk ver van jullie. Geniet er nog van, hier is het ondertussen strontweer en ik ben ondertussen mijn valiesje aan 't pakken voor Dubai, waar het ook zoals bij julile lekker warm zal zijn. Veel plezier, natuurpracht, gezelligheid, lekker eten en ... daar nog, geniet er nog van! Ga nu wel even niet kunnen reageren, want ik neem niets mee van IT stuff. Greetz, Anja

• 13 Oktober 2013 - 20:01

Tia:

moa vent toch tes wel een heel avontuur hé zeg ,geniet er nog van hé.veeeele groetjes van oes allemaalxxxxx