Diepe buiging voor de natuur - Reisverslag uit Sarangkot, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Diepe buiging voor de natuur - Reisverslag uit Sarangkot, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Diepe buiging voor de natuur

Door: Hannelore

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

12 Oktober 2013 | Nepal, Sarangkot

Al verbazend veel volk op stap hier om 5u.
Het is druk op het viewpoint in Sarangkot.
Het zicht op oa de Annapurna 2 (7937m), Machhapuchhare (6997m), Dhaulagiri (8167m) is bedwelmend.
Ik kan alleen maar ontroerd de kracht van de natuur in me opnemen en in stilte genieten.
We klimmen nog wat verder naar boven (klimmen naar beneden zou belachelijk zijn ;-))
Het is wonderbaarlijk om constant de kleuren te zien veranderen naarmate de zon opkomt.
Zoooo moooiiiiiii!
Dan laten we de toeristen achter ons en starten de afdaling door een fantastisch landschap. Best zwaar, Smalle rotswegeltjes... Richeltjes... Gelukkig is sherpa De Clercq er om me (meer dan) regelmatig te ondersteunen ;-) . Een dikke bamboe stok helpt ook aardig, tot... die op een cruciaal punt doormidden kraakt.
Ik kan me nog net recht houden, daarna moeten we stoppen want Gino heeft de slappe lach en geraakt geen meter meer vooruit, echt een hilarisch moment ;-) (k moet weeral lachen terwijl ik zit te schrijven ;-))
We komen piepkleine dorpjes tegen met supervriendelijke mensen, wat een leven hier!
Namastééééé klinkt het telkens weer.
Vrouwen sleuren met manden op hun rug en klauteren langs deze paadjes met een tempo om jaloers op te zijn.
De natuur is prachtig groen en achter iedere hoek wacht een bijzonder zicht op de valei, het meer of de bergen.
We rusten even onder een boom en krijgen gezelschap van enkele apen en reuzegrote spinnen.
We dalen verder langs richeltjes tussen de plateau's van de prachtige rijstvelden.
Af en toe een local: 'Namasté, where are you going, lakeside?'
Neen, naar den Delhaize ;-).
4 zware uren later zijn we eindelijk beneden, heel moe maar bijzonder voldaan.
Een terrasje lonkt en we worden getrakteerd op paragliders die landen.
Terug naar t hotel, we bestellen het nationale gerecht: dal-bath, rijst, linzensoep, groentencurry (yes, veggie again ;-) )
Het smaakt heerlijk, we komen te weten dat we een grote omweg gedaan hebben, haha typisch, erna tijd voor siësta, we hebben het dik verdiend!
Na onze power nap informeren we om onze was te laten doen.
1€ per kilo, hoeveel kilo we hebben? Geen idee natuurlijk... Na even wachten wordt er een personenweegschaal bovengetoverd ;-), de garçon gaat er op staan met en zonder onze was op zijn hoofd, gene zever! Benieuwd wanneer en in welke staat we wat zullen terugzien...

We drinken koffie nu in het am/pm organic cafe, eindelijk eens deftige koffie en latte, heerlijk!
Nu plannen maken voor morgen (vast & zeker stokstijf)
X

• 12 Oktober 2013 - 15:39

Opa:

hola tarzan and jane......precies in de brousse daar...hoeveel kilo waste was dat nu

ben aan het trainen op mijn qwerty clavier, gene vetten.....

en wij gaan dus braziliaans moeten leren na de 1-2 van gisteren ...ole....ole

tot de volgende en de groeten van oma
    xxx

• 13 Oktober 2013 - 10:05

Karel:

Mooie reisverslagen! Nooit geweten dat jij zo'n vlotte pen hebt! Echt heel leuk om lezen!! Benieuwd naar het vervolg!

• 14 Oktober 2013 - 11:07

Carre ! :

Zijn inderdaad super verslagen !
    Had er wel willen bij zijn met die bamboe! probeer het mij voor te stellen en zit hier ook al goed te lachen:-) :-)
    Geniet er nog van! grtjs