Mountain Paradise Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Mountain Paradise Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Mountain Paradise Pokhara

Door: Hannelore

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

11 Oktober 2013 | Nepal, Pokhara

Door het locale kerstfeest geen airporttaxi's vandaag. (beetje woelige nacht gehad wegens blaffende-honden-concert in de buurt)
Dan maar met een vering-loze, 20x keer afgekeurde roestbak op naar de 'domestic airport voor onze vlucht naar Pokhara.
Wat een lachertje: cargo en personen, allemaal gelijk, voor en na ons passeren kartonnen whiskey en flatscreens door de scanner.

We zijn veel te vroeg, maar willen echt rechts zitten om 'mountain view' te hebben.
We maken kennis met een Hollander die alleen op trot is en krijgen veel tips van een Engelse dame die in Nepal woont (haar man is militair en rekruteert gorkha-soldaten, zeg maar de best of the best). Ze krijgt vip treatment, misschien nen hogen piet ;-) )

Zo vernemen we als eerste dat we vertraging hebben om een wel heel bijzondere reden: BIRDS... but they will try to scare them away... Guess who's scared now ;-( Gino leest nog eens voor hoeveel vliegtuigen hier gecrashed zijn da afgelopen jaren ;-).

Enfin, alles raakt vlotjes opgelost en in no time zitten we vooraan op post!
Grappig wel zo'n klein vliegerke met een 50 tal plaatsen, kindje achter ons zegt: 'babyplane' ;-).
Ook al zijn we nog geen half uur in de lucht, we worden gesoigneerd zulle:
snoepje, oordopjes (lees:  propjes watte) nootjes, cola,...
Er wordt zelfs een mandje met lekkers verloot omdat het feestdag is hihi.
Prachtig berglandschap, heldere hemel, we voelen ons heel heeeeeel klein!

Te voet naar de aankomsthal, allez...
Een keet van een paar vierkante meter, zonder enige vorm van controle.
Onze valiezen werden door een opening naar binnen geduwd.  En dat was het dan.
De Engelse dame had militair materiaal mee en zelfs dat werd niet bekeken.
In Kathmandu had ze een document bij waar op stond dat dit niet door de scanner mocht, ze staarden er even naar en lieten haar gewoon passeren... Ik denk dat je hier nog kan smokkelen
( geen zorgen, k heb geen wilde plannen ;-))

Pokhara, wat een verademing: zuurstof, redelijk verkeer, veel groen, prachtig meer,....
Ons hotel ligt in een rustige straat vlak bij het centrum, ideaal.
Ik maak de opmerking dat we een kamer met mountain view geboekt hebben,
de kruier doet een deur open in onze kamer en we hebben een klein terrasje,
hij zegt dat we morgen de bergen zullen zien....

Eindelijk kunnen we eens deftig uitpakken, want we blijven hier 4 dagen.
Ruim de tijd genomen om onze planning voor de komende dagen op te maken.
Dan nog even te voet t stad verkend .... En ja, daar zijn ze, de bewolking trekt weg en de prachtige besneeuwde pieken komen tevoorschijn... Speciaal, zeker omdat het hier ruim 25gr is.

Lekker en goedkoop gegeten bij de Italiaan, morgenochtend vertrekken we om 5u richting Sarangkot om de zon te zien opkomen ( als we ons niet overslapen tenminste ;-))

Dada dodo
X

• 11 Oktober 2013 - 16:57

Maaike:

Diwali ja speciaal he vooral vanavond zal het mooi zijn met alle lichtjes!!!
    Bereid je maar voor op een stevige klim morgen maar t wordt de moeite.
    Slaapwel.

• 11 Oktober 2013 - 16:58

Opa:

precies ontdekkingsreizigers......hier nu nieuwe laptop in gebruik en straks kroatie-belgie 1 puntje nodig en we zijn in brazilie
    xxx

• 11 Oktober 2013 - 21:02

Geraldine:

Zalig! Ik kijk er iedere dag naar uit om mijn mailbox te checken.
    Trouwens, België ondertussen gewonnen met 1-2. Volgend jaar gaan jullie dus naar Brazilië op reis é! Groetjes x