Colourfull Kathmandu deel 2 - Reisverslag uit Kathmada, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Colourfull Kathmandu deel 2 - Reisverslag uit Kathmada, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Colourfull Kathmandu deel 2

Door: Hanneloren

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

10 Oktober 2013 | Nepal, Kathmada

Deze mooie dag vloog voorbij, we zijn moe maar heel voldaan!
Deze morgen, na ontbijt met zelfgebakken-beton brood op door stof-city naar durbar square!
We zijn precies in een ander tijdperk aanbeland, onvoorstelbaar, moeilijk te beschrijven. Ik word er vrolijk(er) van.
Ik denk dat de foto's meer zullen spreken dan mijn schuchtere pogingen om een beeld te vormen. De levende godin Kumari was jammergenoeg niet te zien.
Overal worden kaarsjes, bloemetjes,... verkocht in kommetjes gemaakt uit bladeren om te offeren. Heel speciaal en kleurrijk. Hier en daar wordt ook eten en zelfs geld geofferd... Dat laatste verdwijnt verbazend snel!
Om Durbar square op te mogen betaal je als toerist wel 750 npr entreegeld, en geen kat die dat nadien nog controleert (ze moeten eens op de leer gaan in Delhi airport ;-))
We doen 2 wandelingen uit de Lonely Planet en zien hoe hard het dagelijkse leven in Kathmandu is.
Één ding is zeker: vandaag eten we weeral geen vlees, we hebben genoeg kippen, geitenkoppen en ander ondefinieerbaar vlees zien liggen in de vlakke zon op vuile tafels of zelfs op de grond! HACCP betekent hier: een netje over 't vlees leggen.
Geen frigo's te bespeuren...

Op naar freakstreet, de oude hippie buurt.
Thomas: je favoriete hemdjes kosten hier nog geen 3€ per stuk, heb al 2 exemplaren te pakken, versgemaakt ;-).

Daarna op zoek naar de Tom&Jerry's pub, op aanraden van Maaike, vree zoektochtje, toen we het eindelijk gevonden hadden bleek het nog gesloten ;-(.

Even verpoosd in de garden of Eden. Alle bankjes zitten vol vrijende koppeltjes.

Daarna nog een tripje met een vering-loze taxi naar de Swayambunath of apentempel. Trappen, trappen en nog eens trappen... Ik heb afgezien met mijn super conditie;-). Maar het was meer dan de moeite waard.
Prachtig zicht over de stad, magisch sfeertje.
Aantal apen viel mee, tot we (alweer) op een dakterrasje zaten met (alweer) een Everest biertje en wat veggie hapjes.
De garçon had een katapult (of een 'mik' in 't Lokers) bij de hand om de apen weg te jagen, zalig om te aanschouwen.
Na de zonsondergang terug naar beneden en ondertussen hadden de monkey's zich precies wonderbaarlijk vermenigvuldigd... Beetje creepy in het donker.
Geen taxi te bespeuren aan de parking, dan maar verder te voet ... Brrr, k was blij om terug in de bewoonde wereld te zijn.

Nu zitten we na te genieten in de tuin van het hotel, morgen wacht een binnenlandse vlucht richting bergen (pokhara) waar we 4 dagen zullen kunnen genieten van de prachtige natuur en hopelijk een beetje gezonde(re) lucht.
X

• 10 Oktober 2013 - 18:46

Maaike:

Hey Missie,

je reisverslagen lees ik met veel plezier en veel nostalgie ... vergeet niet om morgen rechts te zitten he richting Pohkara . Het wordt een adembenemende vlucht ... je zal het wel beamen ... geniet ervan! En merci dat ik kan meegenieten.
    Wat freak street betreft ook enkele exemplaren gezien die daar blijven hangen zijn na de sixties?

PS Tom & Jery is enkel 's avonds open ...

• 10 Oktober 2013 - 19:48

Manon:

Heb alle reisverslagen al aandachtig gelezen, het klinkt fantastisch!! Heb nu toch wel spijt dat ik niet mee ben :) Thomas deelt mijn mening sowieso!
    Verlang al tot jullie terug zijn om alle verhalen te horen..

Ik mis het lekker eten en jou een beetje :)
    (Beetje veel)

Loveyou, groetjes aan Gino xxx

• 11 Oktober 2013 - 05:30

Gino & Hannelore :

@ Manon: ik mis jou en Thomas ook een beetje haha
    @ Maaike: eerste zorg is aan een taxi geraken, 't is dasain festival en de taxi's rijden niet ;-)