Agra ( vervolg) + Kathmandu - Reisverslag uit Kathmada, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Agra ( vervolg) + Kathmandu - Reisverslag uit Kathmada, Nepal van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Agra ( vervolg) + Kathmandu

Door: Hannelore

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

09 Oktober 2013 | Nepal, Kathmada

Wekkertjes om 5u30 gezet zo konden we de zon zien opkomen achter de Taj Mahal... Mooier dan in onze dromen? Geen idee, want we hebben ons overslapen, haha, typisch!
Na het ontbijt op naar Agra fort. Indrukwekkende site met alweer een schitterend zicht op de TM aan de andere kant van de rivier.
Tegen de middag opnieuw richting Delhi, alweer een ritje van 5u met hoog mierennest gehalte, we passeren oa een lijkstoet, heel kleurrijk, met veel bloemen, wat anders dan onze grijs/zwarte versie.

Rest van de dag rust en we worden weer in de watten gelegd in ons hotel Shanti Home. Echt een aanrader! Onze garçon blijkt een Nepalees en we krijgen massa's tips. Zijn vrouw en kinderen leven in Nepal, slik....

Vroeg uit de veren, want om 6u moeten we al op de luchthaven zijn voor onze vlucht naar Kathmandu.
De nachtcrew van het hotel wil persé dat we nog ontbijten en het buffet staat klaar. Ook de muggen zijn al wakker en schuiven mee aan. Het personeel heeft het in de gaten en ze brengen  ons een zalfje, niet te doen!

Ondertussen 8u30.... Nog geen vlieger gezien, eerst 1u verlaat, net nog een extra uurtje kado g
ekregen, benieuwd of we om 10u effectief zullen vertrekken...
Tot straks

Het is inderdaad bij 2u gebleven, Starbucks was gelukkig in de buurt ;-)

Controle, controle en nog eens controle, echt niet meer normaal, en een formuliertje invullen en een labeltje en nog een labeltje... En nog eens dat labeltje controleren en nog eens en nog eens...
Ik kreeg het stilaan op mijnheupen.
Prachtig zicht op de bergen vanuit het vliegtuig!
Visum bemachtigen verliep vlot.

Taxi rit: moet er nog stof zijn, mannekes toch, nog maar eens een helse rit, ademen niet aangeraden (powercut terwijl ik zit te schrijven op dit moment, blijkbaar tot 16u per dag, stel je voor zeg....)

Leuk, rustig gelegen hotel, kamer basic maar netjes, Mooie tuin om tot rust te komen, is af en toe nodig!

Ik hoor hier in de verte weeral gegorgel en gefl...., da's hier blijkbaar normaal, bah!

Deze namiddag Thamel (toeristenwijk) gaan verkennen en een super wandeling gevolgd uit onze Trotter gids.
Heel mooie plekjes ontdekt, explosie van geuren en kleuren,weinig toeristen gezien.
de bevolking is minder opdringerig dan in Delhi.
Afgesloten met Everest bier (flesjes van 650 ml)

20 u30 en best moe, dada dodo x

• 09 Oktober 2013 - 17:46

Walter:

zou je aub de mieren en muggen en koeien daar willen laten ??? In alle geval : enjoy it !!

• 09 Oktober 2013 - 19:01

Maaike:

Hey missie,
    Ja Nepal is een verademing hé.
    Een vraagje als je naar Baktapur gaat in een zijstraat van het plein is een Thangka winkel waar ze de thangka's zelf schilderen ... zou je mij één willen meebrengen van Vajrayogini please.
    Geniet van het everest bier en je moet zeker in het centrum van Thamel eens naar de pub Tom & Jery's gaan op het eerste verdiep. Heel tof! echt waar!

Enjoy!!!

• 10 Oktober 2013 - 04:14

Gino & Hannelore :

@ Maaike, doe ik, staat op t programma na pokhara en Chitwan x

• 10 Oktober 2013 - 09:32

Carre ! :

Hey hey hey! Blij jullie avonturen te lezen, klinkt echt de max. ben zo heel klein beetje veel jaloers! Hannelore, heb nog een vraagje: zijn er daar hangbuikvarkentjes te zien? :-) :-) :-)
    Vele grtjs uit ons grijs en regentachtige Belgikske