Agra Wonder - Reisverslag uit Agra, India van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Agra Wonder - Reisverslag uit Agra, India van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Agra Wonder

Door: Hannelore

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

07 Oktober 2013 | India, Agra

Alweer 'a day to remember', maar eerst nog even terug naar gisteren.... Massage... Remember? Wij gaan het in ieder geval niet snel vergeten. Eigenlijk belandden we in de folterkamer van het gravensteen! Ik vreesde bij momenten dat mijn tenen effectief werden uitgetrokken, vermoedelijk moest mijn masseuse even haar overtollige energie kwijt, ze doen hier moeilijk als ze een blote knie of schouder zien, maar tijdens een massage mag dan weer wel alles gemasseerd worden... ik zit vol blauwe plekken, werkelijk niet normaal! De groene thee achteraf verzachtte een beetje, maar na ons dineetje op het terras konden we er al weer om lachen.
Nog wat uitleg gekregen over de tandori oven en het bakken van naan brood, leuk!
Deze morgen om 7u30 vertrokken richting Agra.

Tijdens de ochtendspits had onze chauffeur plots ambras met een andere chauffeur, dus vonden ze het nodig om daar buiten met een man of 4 even over te discussiëren ... Midden de verkeerschaos... En wij maar schoon braaf op de achterbank slilletjes blijven wachten.

Er is een nieuwe snelweg (met tol) naar Agra en die is compleet leeg want te duur voor de lokale bevolking... Bizar zicht, quasi helemaal alleen gedurende ruim 2u... Maar dan komen we wel het splinternieuwe formule 1 circuit tegen ( eind oktober de grand prix), daar is dan wel geld voor, strange India.
Daarna opnieuw contrast, het verkeer in Agra is precies nog een grotere heksenketel, we staan een hele tijd in de file en kunnen onze ogen meer dan goed de kost geven!
Onze chauffeur vertelt dat op een motor-rickshaw officieel max 3 mensen mogen zitten, we kijken rond en tellen gemiddeld 8 man!

Daarna eindelijk naar de Taj Mahal. Beetje verkeerd gelopen en hierdoor aan de prachtige yamuna rivier terecht gekomen, geen toerist te bespeuren, alleen steenkappers die de Taj aan het restaureren zijn!

Het spijt me verschrikkelijk maar ik kan geen woorden vinden om de TM te beschrijven. Ik kan wel zeggen dat ik spontaan een beetje emo werd en dat je naar dit prachtig monument ( woord is beetje ondankbaar) kan blijven staren.... (deze kan ik afpunten op mijn Bucket list )

Bizar wel om te zien dat rond de Taj Mahal er gewoon weer een wirwar van straatjes, winkeltjes, enz is.
Nog de zonsondergang meegepikt vanop alweer een dakterrasje en beetje gebabbeld met een Chinees en een Fransman die helemaal alleen op reis waren in India, boeiend!

Ons laten verleidén om met fiets rickshaw terug naar het hotel te komen: zo weten we nu ook,dat koeien heel luid kunnen boeren ;-) en heeft onze driver het helaas niet gehaald bergop ;-)

Na een plonsje in de pool op t dak van ons hotel, zie ik nu welk effect 'medium spicy butter chicken' heeft op Gino: hij zweet het uit alsof hij al een half uur in een sauna zit ;-).
We hebben ook hier zicht op de Taj Mahal alleen hebben ze hier blijkbaar geen elektriciens want het misschien wel mooiste gebouw vd wereld is totaal niet verlicht!

Alweer een super dagje en beetje moe (20u45)
Morgen vroeg uit de veren om de zon te zien opkomen!

  • 07 Oktober 2013 - 19:05

    Fie_tje:

    Schoon, braaf en stilletjes op de achterbank. Dat had ik willen zien ;-) En die boerende koeien vond ik al grappig, maar bij de driver die het vandaag niet haalde (die van gisteren gelukkig nog net) ging ik toch spontaan onderuit :-) En dat was voor Gino liters vocht verloor?

    Maar ik vermoed dat de spontaan een beetje emo nog licht omschreven is. Het klinkt fantastisch echt waar. En wat een mooie foto's! Kijk uit nu al uit naar de volgende post!!

    Genieten met volle teugen he X
    Fie

  • 07 Oktober 2013 - 20:26

    Maaike:

    hey jullie hebben daar de tijd van je leven. Zeg dat is ook een toeval van die massage want Tulku-la vertelde vandaag dat je in India moet opletten als je een massage vraagt ... ze hebben toch ook geen buis in uw gat gestoken??? Want blijkbaar gebeurt dat er soms ;-).

    Ja missie de TM ... iedere keer dat ik naar India gaat staat die op mijn lijstje. En het verhaal erachter mooi hé.
    Enjoy Agra.
    xxx

  • 08 Oktober 2013 - 09:20

    Stijn Haegeman:

    Fijne verhalen, zo te zien 'time of your life'!

    Puur uit interesse: nog steeds geen 'trammelant in darmenland'? :-)

    Groensels uit Aalst,

    Stijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gino & Hannelore

Actief sinds 23 Sept. 2013
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 10352

Voorgaande reizen:

29 Juni 2014 - 20 Juli 2014

Schotland juli 2014

05 Oktober 2013 - 25 Oktober 2013

India - Nepal

Landen bezocht: