Mierennest Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Mierennest Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Mierennest Delhi

Door: Hannelore

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

06 Oktober 2013 | India, Delhi

Een korte nacht gehad (wegens blijven plakken tot 2u op ons heerlijk dakterras).Zalig ontbeten op ons dakje, uiteraard was de ventilator weer van de partij, logica is ons nog niet volledig duidelijk, maar we vermoeden dat het nu eenmaal moet waaien op een dak ;-).
Om 9u stond onze privé chauffeur klaar, jonge gast (Bahrat)weinig spraakzaam (later zal blijken dat hij eigenlijk niet zo goed Engels spreekt...)
Even wennen aan het verkeer, op naar old Delhi... Man,man,man.
Toch wel een kleine cultuurshock: sloppenwijken, super primitieve kraampjes die de grootste rommel aan de man proberen te brengen, kappers en barbiers doen gewoon hun ding zittend op een karton op de grond. Mannen staan zich te wassen op straat alsof dit de normaalste zaak vd wereld is. We weten niet waar eerst gekeken tussen het getoeter door! Aan de wirwar van elektriciteitskabels hangt gewoon ook de was te drogen, onvoorstelbaar!
We worden gedropt dicht bij chandni chowk en nemen voor het eerst een fietsrickshaw richting 'spice market' . Beetje berg op, onzen vriend ziet af ;-) .
We worden natuurlijk een winkeltje binnengeloodst ( onzen rickshaw vriend zal hier zijn percentje hebben zeker?enfin, het is hem gegund!) en komen wijzer buiten inclusief een zak boordevol lekkers.
Wat een drukte, niet gewoon!

Op naar de Jama Masjid moskee, (de grootste van India) tot 25000 man kan hier komen bidden, ik krijg een sexy kleedje aangemeten ;-).
De afwisseling van luid, hectisch verkeer en de stilte is echt bijzonder.

Daarna even binnengewipt bij Ghandi, hier werd hij helaas doodgeschoten. Je kan er zijn laatste voetstappen volgen, gelegen in een mooie tuin.

Op naar de graftombe van Humayun, schone, vree schone, tot we ontdekken dat we eigenlijk onder de indruk zijn van één van de bijgebouwen en de rest nog wel 100 keer groter en mooier is.
12 ha tuinen, prachtige symmetrisch gebouwen, heel mooi gerestaureerd en diende blijkbaar als inspiratie om de Taj Mahal te creëren! (dat belooft voor morgen)
Ondertussen is het middag en bloedheet.
Tijd voor een pauze!
Sunday brunch @ Lodi Garden Restaurant. Lekker loungen in de tuin, leuke muziek, great Indian food! Dit is vakantie! Enne, uiteraard een ventilator bij de hand;-).

Bahrat staat ons alweer trouw op te wachten, echt een luxe en geeft een veilig(er) gevoel.
Dan gaan we wandelen met de auto ;-): een tocht langs het Delhi gate monument (ter ere van 90000 gesneuvelde soldaten Wo1) en het koninklijk paleis (Het optrekje van Fluppe en Tilde is er precies een tuinhuis bij) majestueus groot en alweer heerlijk symmetrisch, maar liefst 340 kamers, er werkten hier vroeger 420 tuiniers en 50 jongens moesten er de vogels wegjagen... Rajpath, (zeg maar de Champs Elysees van Delhi) is een indrukwekkende boulevard vol fonteinen en ornamenten.

Een heerlijke kennismaking met een zotte stad
Nu op naar de Patra Steam Room voor een Ayurvedic Massage ;-)

X

• 06 Oktober 2013 - 23:01

Maaike:

Hey globetrotters,

Bedankt voor het mooie verhaal ... Ik geniet en zie het zo voor mij terug. Amazing India he;-)

• 08 Oktober 2013 - 13:12

Team Lokeren :

hoi indianezen,

Fijn te horen dat jullie daar de tijd van jullie leven beleven!!

Nog veel plezier in dat zottekot daar, kan me voorstellen dat het echt overdonderend is.

Groetjes, Marcia, Anneleen en Anja x