Ullapool - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Ullapool - Reisverslag uit Ullapool, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Ullapool

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

11 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ullapool

S morgens horen we een vreemd geluid:
een schaap met jeuk staat te schurken tegen de mobilhome :-)

Na een ontbijtje in de vrije natuur  verkennen we het nabijgelegen wandelpad.
We dwalen voorbij menige schapenhekjes,
klimmen en dalen door veld & hei en door drassige moerassen.
Prachtig!
Ik ben compleet gedesorienteerd wanneer ik met de verrekijker
een mobilhome ontdek die de onze blijkt te zijn! Haha, weer goe bezig!
Daarna kleine picknick en boekje lees op het verlaten strand en onze gedachten gaan even naar de duizenden toeristen aan de playa's in het zuiden ;-)
In de vooravond trekken we opnieuw richting Gairloch om inkopen te doen en nu genieten we buiten van view nr hoeveel? Loch nr hoeveel? Dit
 in complete stilte met de ondergaande zon op de achtergrond.
Vorige nacht ontdekte Gino trouwens (met dank aan mijn 'zacht' en 'nauwelijks waarneembaar' gesnurk) dat het hier niet echt donker wordt en dat de zon rond 4u al weer komt piepen.

op naar de tuinen van Inverere, we zijn er al s morgens vroeg en het is hier nog lekker rustig.
We dwalen door de prachtige tuinen van 25 ha!
Dan rijden we richting Ullapool, want het is hoognodig om te tanken, water bij te vullen, enz...
Weer een mooie baan, eerst langs enkele lochs maar al snel moeten we kleine prachtige bergpas over, dwars door de bossen.
We bezoeken de waterval die dwars door de valei klieft, lopen over de wankele hangbrug naar het viewpoint. Heel mooi!
Plots staan we aan de grond genageld. Met een overdonderende kracht razen vlak boven ons, behoorlijk laag 2 straaljagers voorbij, miljaar wat was dat zeg, we moeten even bekomen.
Nu staan we in Ullapool, t is 18u en de zon brandt nog hevig, de komende dagen voorspellen ze wat minder, let's hope there's mistaken