Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Edinburgh

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

17 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

S morgens maken we eerst nog een ommetje langs Culross. Prachtig gerestaureerde gebouwen uit de 16de - 17de eeuw. We lopen hier quasi alleen.
Tegen de middag op naar 'de stad'
We rijden tot in het centrum, haha, gratis sightseeing tour, wazrschijnlijk de enige mobilhome in t stad .
We wijken uiteindelijk toch uit naar de rand en parkeren op de Tesco parking in Leith. (prima busverbinding naar het centrum)
Wat een indrukwekkende stad!
Groots, groen, grandioos. Een heerlijk warme zomerdag om toch slaat het weer om en krijgen we een flink onweer over ons maar t klaart snel weer op.
'The Honours' bezorgt ons een culinair hoogtepuntje. Had al enkele maanden geleden gereserveerd in de bistrot vansterrenhemel Martin Wishart.
We genieten van heerlijk gerookte zalm, hemelse risotto en daarna fenomenale chateaubriand, onwaarschijnlijk lekker gerijpt vlees met onionrings, duckfatchips,...
Edinburgh is top dus breien we er een extra dagje aan en laten we Liverpool voor een andere keer.
We verkennen verder de stad en duiken ook ondergronds.
Het valt niet te beschrijven hoe hier in de middeleeuwen werd geleefd!
Mary King's close ...
S avonds rijden we nog wat kilometers en nu bollen we verder tot de middag, tot in Cambridge zodat we de grootste afstand achter de rug hebben.
Schotland hebben we ondertussen met veel spijt maar met een bijzonder warm gevoel achter ons gelaten: wat een land! Wat een prachtig volk!