Culinair afzakken - Reisverslag uit Perth, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Culinair afzakken - Reisverslag uit Perth, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Culinair afzakken

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

15 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Perth

En plakken deden we!
Het werd een bijzonder mooie avond inclusief bbq.
Van onze Schotse kampeerburen kregen we nog enkele tips enne, blijkbaar zwemmen hier s nachts de dolfijnen de baai in en keren die s morgens terug.. Ik heb gewaakt tot mijn ogen dichtvielen, om 3u30 was ik weer wakker ( en jawel, het was weer allesbehalve donker buiten) maar geen vin te bespeuren nondedoeme toch ;-(
Ach, volgende keer beter zeker?

We passeren eerst nog eens langs de bakker natuurlijk, prachtig artisanaal gerief, jammer dat we niet meer kunnen meenemen.

Op naar Inverness, helaas begint het te regenen, het wordt een kletsnatte stadsverkenning.
We beslissen Nessy te gaan zoeken en al een stuk door te rijden richting Edinburgh.
Loch Ness, tja, wel groot 37km  en diep (225m) maar we hebben in de highlands veeeeeel mooiere meren gezien.

We zakken verder af en stranden in Perth. Gezellige boel, na wat omzwervingen (zoektocht naar highland feestje, bewegende bruggen, gesloten vistrappen, (neen in Oostende ligt de vis op een plateautje, hier zwemt hij omhoog),op zoek nr de townhall buiten de stad wegens het omgekeerd houden van de kaart) belandden we uiteindelijk in 'the old mill' pub/resto van formaat.
Magnifiek gezellig ingericht, zelfs het tapijt is in Schotse ruiten motief.
We wachten aan de bar op een tafeltje dat vrijkomt in het goede gezelschap van onze nieuwe vriend Talisker 10 ;-)
We starten met haggis! Echt overheerlijk klaargemaakt, we hebben genoten.
Daarna porkbelly, smolt in de mond, we sloten af met gaelic koffie ;-)
Njammie avond.
Na een deugddoende nacht verder richting 't stad met korte halte in Loch Leven (grootste Loch van de Lowlands) en nu zijn we in Abernour, we staan aan een inham (firth of forth) en Edinburgh ligt te wachten aan de overkant.
We hebben een mooie (te lange wegens de weg kwijt) wandeling gemaakt langs de kustlijn en kunnen weeral de grill aansteken buiten (yes!)

De locals zien onze Bbq precies wel zitten, te horen aan de commentaren van de wandelaars die passeren.