Wester Ross' - Reisverslag uit Gairloch, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Wester Ross' - Reisverslag uit Gairloch, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Wester Ross'

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

10 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Gairloch

Het ochtendgloren brengt een subtropisch microklimaat met zich mee, we ontbijten in de zon, het is heerlijk warm, da's extra genieten van niet evidente zon.
Na de middag bollen we verder langs de prachtige kustweg richting Kenmore
Daar ligt de rokerij waar we gisteren de zalm van proeven.
Rokerij, t is weer een vree spel, de verkoop gaat door in de living, hilarisch. We kopen koud gerookte zalm maar die smaakt nogal zwaar door naar de gebruikte rhum en suiker.
Wel lekker maar er blijft niet veel over van de zalmsmaak.
We rijden inmiddels langs Loch Torridon, gezien we nog enkele dagen wild willen kamperen gaan we op zoek naar een supermarkt en een tankstation.
Jawadde dadde,  dat is hier dus niet te vinden hè, we behelpen ons verder met de kleine buurtwinkeltjes.
We rijden langs Loch Maree richting Gairloch.
Daar botsen we op een mega kampeerspot aan het water, suppermooi en rustig... Tot we uitstappen en overvallen worden door... Duizenden kleine bijtende vliegjes. We proberen nog citronellakaarsen en muggenspray maar niets lijkt te helpen.
We vluchten noodgedwongen, jammer want mooi weer.
Wat later vinden we een ander aangenaam plaatsje, maar ook hier worden we opgegeten door die beestjes.
Ze kruipen zelfs door onze vliegenramen, niet normaal.
De volgende ochtend liggen we even plat van het lachen: ik wil de restjes van het brood buitengooien voor de vogeltjes maar dat brood komt terug naar binnen gevlogen ( k had niet gezien dat de vliegenramen dicht waren), schoon zicht, echt waar :-), goe bezig!

We nemen de weg naar het schiereiland Rubha Reidh, alweer een magnifieke route.
Op het einde, ter hoogte van Melvaig wandelen we verder naar boven, grrrreat views! Grrrreat walk!
Grrrreat smell, het ruikt hier naar oesters!
Dan op naar Redpoint, zo zien we Loch Torridon ook van de andere kant
Precies het einde van de wereld.
Je hoort alleen de wind, af en toe een schaap bleiten  of een vlieg voorbijbrommen.
We wandelen naar het strand en doen een dutje uit de wind in de heerlijke zon.
Daarna blijven we ter plaatse want mooier en rustiger dan dit kunnen we niet vinden.
Heerlijke Bbq en genieten van de ondergaande zon.
En de zonsondergang fotograferen in 'nachtplunje' is ook makkelijk als je alleen staat aan t eind van de wereld.