Apple Cross - Reisverslag uit Applecross, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Apple Cross - Reisverslag uit Applecross, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Apple Cross

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

09 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Applecross

We cruisen verder noordwaarts.
Hier wonen moet toch echt niet simpel zijn.
Quasi geen winkels, op een occasioneel buurtwinkeltje na (maar wel in ieder dorp de obligate rode telefooncel, een brievenbus en last but not least.... een publiek toilet, steeds kraaknet, meestàl zelfs met warm water om je handjes te wassen, echt wel opmerkelijk!

We zitten echt wel in the highlands nu!
Dilemma.... We willen naar Applecross... Ogenschijnlijk onze Groene Michelin: ' niet aan te raden voor zware en/of onervaren campers... Ok, op naar Applecross dus :-)
Jawadde dadde, wat een baan, wat een uitzichten, werkelijk ongelofelijk schoon.
We rijden voorzichtig naar boven en 't valt best mee.
En dan vermoeden we op dat moment niet wat ons beneden te wachten staat... Applecross
Hahaha zoals gewoonlijk zijn drie huizen hier een dorp
Er is welgeteld 1 telefooncel, 1 brievenbus, 1 openbaar toilet en een pub
May I present: THE APPLECROSS INN... Herken je dat? Ergens binnenkomen en direct voelen: bingo, t is hier dat we moeten zijn ( tja in dit geval was er ook niet veel keuze :-)
g&t is hier welkom zijn plaats
Momentje, k moet even de lamskoteletjes draaien op de grill (ja, prioriteiten hè)
Sorry dat het even duurde, maar heb ondertussen ook even mijn sherry bijgevuld ;-)
En t is niet simpel schrijven hier want de zon stekt in mijn ogen

De zon jaaaaaaaaaa, ze is van de partij, al kan het hier op een half uur tijd weer omslaan.
Dat moet je er hier bijnemen, niet altijd evident vind ik persoonlijk.
Maar je geniet hier wel dubbel van ieder moment zonder regen en met zon!

Ja, k was afgedwaald, terug naar de 'Appel'

Het plan was: aperitieven.... Hebben we uiteraard gedaan.
Ne mens begint dan eens rond te kijken,
we hebben niet voor niets 2 van die bolletjes gekregen ten slotte.
Valt mijn lodderig oog toch wel op 'het bord' (mega bord, dus ook moeilijk om,er naast te kijken)
Vol met heerlijk ogende lokale specialiteiten.
We zitten even in stilte te lezen... Kijken naar elkaar en beslissen zonder woorden dat de worstjes en worteltjes in onze frigo nog een dagje respijt krijgen.
Ons vermoeden wordt bevestigd, we zien heerlijke borden passeren, mensen van de meest diverse pluimage komen en gaan, de ambiance is er zalig.
Als starter is er warmgerookte zalm, daarna gaan we voor het lamsvlees met boschampignons, man, man, man, zoooooooo lekker, echt top food op het einde van de wereld!
Wat een heerlijke avond, de Scotish koffie drinken we buiten gezien de wolken plots verdwenen zijn en het aangenaam zacht is.
We overnachten (lichtjes) aangeschoten voor de deur van dit top etablissement.

• 12 Juli 2014 - 17:52

Katrijn:

Wou dat ik erbij kon zijn! En niet alleen voor die G&T en sherry ;) xxx