Skye high - Reisverslag uit Isle of Skye, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu Skye high - Reisverslag uit Isle of Skye, Verenigd Koninkrijk van Gino & Hannelore - WaarBenJij.nu

Skye high

Door: H

Blijf op de hoogte en volg Gino & Hannelore

07 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Isle of Skye

Zaterdag

Vroeg uit de veren om bootje te gaan varen. Mallaig slaapt nog.
Leuke overtocht zonder batterij in de camera, goe bezig.
The Isle of Skye... Hoe schoon kan een eiland zijn...
De 'postcardviews' stapelen zich op!
Op den duur stop ik met foto's nemen want het wordt belachelijk ;-).
We ontbijten tussen de schapen. Geen omheiningen meer hier, wel overal cattle grids, geestig!
En uiteraard bordjes om ze aan te kondigen, bordjes, overal bordjes, we worden voor bijna alles gewaarschuwd:
Schapen, koeien, herten, vallende stenen, kinderen, afgronden en.... bejaarden, jawel!
moeten ze bij ons ook invoeren (de zondag)
Op naar Elgol, beetje zeer steil naar beneden, maar we worden beloond met een piepklein haventje en een mega schoon uitzicht!
Dan ruikt Gino in de verte .... Talisker, de enige distillerij op het eiland. Een ommetje meer dan waard. We laten ons rondleiden en onderdompelen in de kunst van het proeven! Verrrry Nice single malt!
Bijzonder wat een beetje water doet met die godendrank!
We wandelen verder met de car richting Portree.
Want ah ja, matchday!  Eerst installeren we ons op een kleine gezellige camping, want het is tijd om bij te vullen, te ledigen en andere broodnodige boodschappen.
Er logeert een bende Belgen in tenten, dus in de pub was t extra gezellig... Helaas iets minder euforisch dan vorige week, maar geef toe, t is mooi geweest.
Na een deugddoende nacht, draaien we onze eerste was om daarna de rest van het eiland te verkennen:
Old Man Storr, Kill rock, Duntulm Castle en zo terug naar beneden via Trotternish.
Magnifiek mooie landschappen en de zon is van de partij, er staat wel een koud windje.

We dalen verder af en nemen de spectaculaire landbrug naar Kyle of Lochalsh.
Dan nog een tussenstop in Plockton, een dot van een dorp met zelfs palmbomen en een prachtig zicht (k weet het, t wordt eentonig maar kan er ook niets aan doen :-) hoor)
De weg ernaar toe was trouwens bijzonder idyllisch, sprookjesmateriaal zou ik zeggen.
Nu staan we aan Loch Carron, tussen Achmore en Stromeferry.
Het wordt een wild nachtje met the best view in town.